Последње активности:

Руски кредит за обнову железнице

zeleznice_1358772100_420x0 Осам стотина милиона долара руског кредита биће утрошено на пројекте модернизације и електрификације пруге Београд-Панчево, на рехабилитацију преко 110 километара Коридора 10, као и за набавку дизел мотора, рекао за РТС генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић.


Идуће недеље у Москви биће прецизирани услови руског кредита од 800 милиона долара. Тај кредит је најављен пре више од годину дана, а за сада се зна да ће бити искоришћен за српску железницу.
Из гостовања Драгољуба Симоновића у Дневнику РТС-а

Генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић рекао је да Србији не треба кредит да пере вагоне или за грејање возова, већ су кредит, државне гаранције и субвенције неопходне да би железница добила замах да се прилагоди неким стандардима Европе

„Ових 800 милиона кредита из Русије потрошиће се на пројекте модернизације и електрификације пруге Београд-Панчево, јер је то прстен који мора да се затвори, везано за Београд, затим на рехабилитацију Коридора 10 у дужини од преко 110 километара“, рекао је Симоновић гостујући у Дневнику РТС-а.

Рахабилитација се састоји од две фазе, прва ће се радити у овој години на преко 60 километара, а друга фаза следеће године на преко 40 километара, јер су то уска грла где возови иду 30 километара на сат, прецизирао је Симоновић.

Према његовим речима, у плану је и набавка дизел мотора од 100 милиона долара. Ти возови треба да замене шинобусе на делу пруге где нема електрификације.

Одговарајући на питање када ће бити испуњен задатак министра Мркоњића да возови возе 160 километара на сат, Симоновић је рекао да ће се у овој години направити битан помак везан за брзину возова.

„Али главни циљ ове наше политике може да се оствари за пет до седам година. Тада ће Коридор 10 бити прилагођен стандардима Европе, као и неки други колосеци попут пруге Београд-Бар“, рекао је Симоновић.
Извор: РТС

Share Button