Последње активности:

Google је бољи од „Јандекса“ и Mail.ru одговара на тешка питања

kmo_yandex_468 Највећи руски претраживачи су достигли подједнако висок квалитет давања информација кад су у питању једноставнији захтеви и изједначили су се с Google. Међутим, амерички конкурент засад још увек боље одговара на тешка питања. „Јандекс“ («Яндекс») и Mail.ru могу да побољшају позиције не само ако се узме у обзир историја захтева, већ и понашање корисника у друштвеним мрежама.

Претраживачи као што су Google, „Јандекс“ и Mail.ru су 2012. године у 95-100% случајева правилно обрадили захтеве корисника који у Рунету траже званичне сајтове компанија, личне ресурсе и блогове, наводи се у извештају компаније „Ашманов и партнери“ о квалитету претраге у руском интернету. Сва три сервиса мало лошије проналазе регионалне интернет-ресурсе, унутрашње странице сајтова и цитате. Ствари стоје још горе с потрагом првих извора новости: амерички Google ће оригиналну публикацију наћи у 75% случајева, „Јандекс“ и Mail.ru  у 50 и 30% случајева, каже се у извештају.

Међу најзапаженијим тенденцијама из прошле године аутори истраживања помињу тежњу претраживача ка персонализацији резултата које приказују. За сваког корисника системи формирају страницу резултата узимајући у обзир лично понашање и потребе, истичу аналитичари. Притом се не анализирају само захтеви у претраживању, већ и понашање човека у друштвеним мрежама.

Амерички Google „прилагођава“ резултате претраге конкретном регистрованом кориснику од 2005. године на основу историје његових захтева. А 2009. године компанија је покушала да персонализује приказивање података за оне који немају акаунт код Google. „2012. године смо започели експерименте на укључивању у резултате претраге информација које су намењене само кориснику. То, на пример, могу бити фотографије које су сликали ваши пријатељи из Google+ у граду у који намеравате да отпутујете. Претрага у Google ће приказати ове фотографије приликом приказивања података у одговор на захтев о датом граду. Ове експерименталне функције су засад доступне само у САД,“ – рекла је за РБК daily представник Google Ала Забровска.

Mail.ru Group користи своје садржајне сервисе као базу за формирање одговора на корисничке захтеве. На пример, у приказивање података приликом претраге Mail.ru укључује се садржај „Одговори@Mail.ru“ («Ответы@Mail.ru»). Сајт такође у резултатима приказује личне странице у друштвеним мрежама, укључујући „Другове из разреда“ („Одноклассники“) приликом тражења познатих корисника. У Mail.ru Group су одбили да ово прокоментаришу.

Ни «Јандекс» не заостаје за конкурентима. Претраживач је потписао споразум о коришћењу информација из Twitter, друштвене мреже Facebook и „ВКонтакте“, а 2012. године је започео претрагу по друштвеним ресурсима и нову платформу „Калињинград“ усмерену на персоналну претрагу. У компанији истичу да лична претрага (имајући у виду претходне захтеве) заиста помаже да се повећа релевантност резултата. А према узимању у обзир понашања корисника у друштвеној мрежи се односе с опрезом. „Коришћење друштвених мрежа у резултатима претраге није једноставно питање, одговор на њега није универзалан. Активан развој својих социјалних мрежа у претрази не помаже обавезно приликом решавања задатака корисника и побољшања квалитета претраге,“ – објашњава представник претраживача Татјана Комарова. Засад публика друштвених сервиса „Јандекса“ у многоме заостаје за конкурентима.

Оснивач сервиса LiveInternet Герман Клименко сматра да претраживачи ка сарадњи с друштвеним мрежама не теже само ради побољшања релевантности приказивања резултата. По његовим речима портали се сусрећу с огромном активношћу програма који имитирају деловање живих корисника. Анализ човековог понашања у друштвеним мрежама омогућиће претраживачима да филтрирају ботове.

Извор:Русија.рс

Share Button